Markeringspenseln!



Nästa verktyg, som för övrigt är det sista markeringsverktyget, är markeringspenseln. Där målar du med en pensel för att få din markering.



Här väljer du med vilken pensel du ska markera med. Bredvid kan du välja storleken.
Sen finns det en ruta där det står "Läge", där man kan välja markering eller mask. Jag har aldrig använt mask, så vi går bara igenom markering.



Man kan också välja hårdheten. Och för att ni ska förstå gjorde jag så här:



Jag valde en rund pensel och markerade med ett klick första cirkeln på 100% hårdhet. Sen raderade jag det.
På nästa cirkel hade jag 75%
Nästa 50%....
och nästa 25%
och på sista hade jag 0%

Jag hade samma storlek på alla cirklarna. Ni ser skillnaden va? ;) Nu behöver man givetvis inte markera i cirklar, utan man kan rita fram sin markering ;)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tack för en bra blogg! Det skulle vara kul om du visade hur man la upp flera bilder samma bild, som ni header húngefär :D

2008-08-03 @ 15:49:54
URL: http://baarajaag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0